اخبار

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری خبر داد: ارائه 175 خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت الکترونیک

ارائه 175 خدمت  به صورت الکترونیک


رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه 175 خدمت این وزارتخانه به صورت الکترونیک خبر داد.
«سید جواد رضوی» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در دومین جلسه مسئولین فناوری اطلاعات سازمان های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با موضوع «بررسی برنامه های تحول دیجیتال» با تاکید بر لزوم ساماندهی اقدامات جزیره ای در ارتباط با تحولات فن‌آورانه، خواستار هماهنگی کارگروه ها و کمیته های مختلف مرتبط با این موضوع شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت وجود میز خدمت الکترونیکی در این وزارتخانه، اظهار کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه آن 210 خدمت ارائه می شود که 175 مورد از آنها الکترونیکی شده است.
رضوی همچنین ایجاد نظام بیمه الکترونیک را به عنوان یکی از دو پروژه مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموع 23 پروژه اولویت دار دولت برشمرد و گفت: پروژه دیگر مرتبط با وزارت تعاون در این حوزه، توسعه و استقرار نظام جامع سلامت الکترونیک است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش الکترونیکی و توانمندسازی کارکنان دستگاه ها گفت: درگاه درخواست تبادل داده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://api.mcls.gov.ir/ سامانه ای است که در آن جامعه هدف سازمان های تابعه این وزارتخانه می توانند خدمات مورد نظر خود را به صورت فن‌آورانه دریافت کنند.

در بخش دیگری از این جلسه، مهدی شامی زنجانی، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، ضمن ارائه توضیحاتی درباره مفهوم تحول فن‌آورانه، بر لزوم آموزش تحول فن‌آورانه از لایه های مدیریتی تاکید کرد.

در این جلسه گزارش مصوبات شورای راهبری فناوری اطلاعات و اقدامات کمیته تبادل داده وزارت متبوع و همچنین وضعیت برنامه های دولت الکترونیک در وزارتخانه و سازمانها تابعه شامل الکترونیکی کردن خدمات (برنامه اصلاح نظام اداری دور دوم)، میز خدمت الکترونیکی، پروژه های اولویت دار دولت، سامانه های جامع و بانک های اطلاعاتی وزارت متبوع، آموزش الکترونیکی و توانمندسازی کارکنان دستگاه، تبادل اطلاعات با سایر دستگاه های دولتی، صدور مجوزهای کسب و کار بصورت الکترونیکی و راهبرد مشارکت مردم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه گردید.

در پایان جلسه موارد ذیل مصوب گردید:
1) تهیه و ارسال برنامه عملیاتی و زمانبندی اجرای تکالیف سال 99
2) تهیه و ارسال گزارش عملکرد سال 98
3) تهیه و ارسال گزارش ماهیانه کاهش مراجعات مردمی
4) سنجش اثربخشی خدمات الکترونیکی
5) سنجش رضایت مردم از خدمات الکترونیکی
6) الکترونیکی کردن کلیه مجوزهای صادره تا 2 ماه آتی
7) درج بخشنامه مقام عالی وزارت درخصوص راهبرد مشارکت با مردم در پرتال های اطلاع رسانی
۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۷۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید