اخبار

تأثیرات مثبت و منفی تعارضات سازمانی

تأثیرات مثبت و منفی تعارضات سازمانی

تعارضات سازمانی الزامأ و به خودی خود، امری منفی محسوب نمی‌شود، بلکه این پیامدهای تعارض است که آن را بد و یا خوب، مفید و یا مضر می‌کند. سازمان محل بسیار مناسبی برای شکل گیری و بروز تعارضات گوناگون بوده و ظهور و وجود آن امری رایج و طبیعی است. بنابراین تعارض خوب مدیریت شده تعارضی مثبت و تعارض بد مدیریت شده تعارض خطرناک و یا مضر است.

عوامل فراوانی در شکل گیری، بروز و ادامه تعارضات فردی و گروهی در سازمان دخالت دارند. شناخت درست این عوامل و هشیار بودن به منابع بروز تعارضات و زمینه‌هایی که باعث شکل گیری تعارضات می‌شود، به ما در برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مدیریت تبعات آن، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

در راستای مصوبات کمیته راهبری آموزش وزارت متبوع، گروه توسعه یادگیری الکترونیکی اقدام به برگزاری دوره آموزشی الکترونیکی تعارضات سازمانی از مجموعه دوره های عمومی ضمن خدمت نموده است. این دوره از تاریخ 93/2/15  برای همکارانی که قبلا ثبت نام نموده اند، آغاز شده که آزمون آن نیز پس از اتمام دوره برگزار می گردد. برای همکارانی که دوره را با موفقیت بگذرانند به میزان 8 ساعت آموزشی منظور می گردد. شرکت کنندگان در طول این دوره با مباحث زیر آشنا می شوند:

  • ·         تعارض چیست؟
  • ·         تعارضات در سازمان
  • ·         علل اصلی بروز اختلافات و تعارضات در سازمان
  • ·         نشانه های وجود تعارض در سازمان
  • ·         منابع انرژی در بروز اختلافات و تعارضات
  • ·         تاثیرات مثبت و منفی تعارضات
  • ·         رویکرد عمومی حل تعارض
  • ·         گرایش های راهبردی کاهش بروز تعارضات
  • ·         رویکردهای مدیریتی رویارویی با تعارضات سازمانی
  • ·         رویکردهای های شخصی حل تعارض
  • ·         نگرشی استعاره ای به تعارض
  • ·         راهبردهای مدیریت تعارضات 

 

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۲,۵۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید