اخبار

همکاری گروهی و کار تیمی

همکاری گروهی و کار تیمی

همکاری گروهی و کار تیمی
           
مفهوم کار تیمی و گروهی در حقیقت آنقدر ساده است که اغلب مردم فهم آن را عادی می پندارند. در حقیقت یک تیم به تعداد کمی از افراد گفته می شود که دارای مهارت های تکمیل کننده یکدیگر بوده و دارای مقاصد، اهداف و رویکردی مشترکند، که بر مبنای آن ها به هم پیوند می خورند و به یکدیگر تکیه می کنند.
کار اعضای تیم بر هم اثر متقابل می گذارد اما به عکس، گروه های کاری، گروهی از افراد هستند که با یکدیگر کار می کنند و از راهنمایی یک نفر بهره می برند. تیم های کاری در واقع تیم هایی هستند که به وجود آورنده و انجام دهنده کار هستند، تیم هایی که پیشنهاد دهنده کار هستند و تیم هایی که مدیریت و هدایت کار را بر عهده دارند. تیم ها و گروه های کاری به منظور هدایت و مدیریت کارها تشکیل یافته و لازم است که در آن افراد کاردان و ماهر حضور داشته باشند تا این افراد با تصمیم گیری بهتر منجر به تسهیل حل مسائل سازمانی و کاهش اضطراب و فهم بهتر ارتباطی که از جمله مزایای کار گروهی است گردند.

شرکت کنندگان در طول این دوره با مباحث ذیل آشنا می شوند.
گروه و تیم
17 اصل کار تیمی
مفهوم رهبری
ویژگی تیم ها
چک لیست های ارزشیابی
تیپ های شخصیتی

گروه توسعه یادگیری الکترونیکی این مرکز در راستای مصوبات کمیته راهبری آموزش وزارت متبوع اقدام به برگزاری چندین دوره آموزشی الکترونیکی نموده است و پس از پایان دوره مدیریت دانش مبادرت به برگزاری دوره مدیریت کارگروهی نموده است.این دوره جزء دوره های عمومی بود که به شیوه الکترونیکی اجرا شد. مخاطبین دوره همه کارکنان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشند که قبلاً در دوره مذکور ثبت نام نموده اند. شروع دوره مذکور از تاریخ 26/8/ 93 بود. پس از اتمام دوره همه کاربران در یک آزمون شرکت نمودند. دوره مذکور به میزان 12 ساعت آموزشی برای افرادیکه دوره را با موفقیت گذرانده اند محاسبه می گردد.

۴ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۵۷۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید